Gondolkoztál már azon, mit tehetnél azért, hogy még kipihentebben ébredj?

A pihentető alvás elengedhetetlen a kiegyensúlyozott mindennapok érdekében, ezért is érdemes kialakítani egy megfelelő esti rutint, ami hozzájárulhat az alvásunk minőségének javításához. Összeszedtünk nektek néhány tippet, amikre érdemes odafigyelni a jobb alvás érdekében.

  1. Több kutatás is bebizonyította már, hogy egy állandó alvási rutin kialakításának rengeteg jótékony hatása van az egészségre és jóllétre. Fontos tehát odafigyelnünk, hogy lehetőleg minden nap hozzávetőleg ugyan abban az időben ébredjünk fel és feküdjünk le aludni. Ennek a rutinnak a megteremtése hozzájárulhat ahhoz, hogy kipihentebben ébredjünk és frissebbnek érezzük magunkat a nap folyamán.
  2. Kerüljük a koffein- és alkoholtartalmú italokat és ételeket már 8-10 órával lefekvés előtt, hogy könnyebben ki tudjunk kapcsolni. Helyette igyunk inkább forró gyógynövényes teát, ami nyugtatja az idegeket és bizonyítottan jó hatással van az alvás minőségére. Vannak különösen relaxáló hatású gyógynövényes teák, ilyen a kamilla, valeriána és a levendula is.
  3. Ha tehetjük, kerüljük az erős mesterséges fényeket, lámpákat a 22:00-től 04:00-ig tartó periódusban. Az erős fény és az elektronikus képernyők által kibocsátott kék fény késleltetheti a melatonin termelést, ezáltal csökkentve az álmosság érzetét. Emellett csökkenti a tanulási folyamatok, emlékezet, fizikai és mentális egészség szempontjából különösen fontos REM fázisban töltött alvás mennyiségét is. TV nézés és telefonozás helyett ajánlott inkább könyvet olvasni közvetlenül lefekvés előtt.
  4. Törekedjünk rá, hogy megteremtsük a megfelelő környezetet az alváshoz, gondolunk itt a kényelmes matracra, párnára és a kellő sötétítésre is. Emellett fontos a szoba kedvező hőmérséklete is, szakértők szerint a hűvös 18-19°C fok a legmegfelelőbb az alváshoz, tehát érdemes erre is odafigyelni.
  5. Egy-két órával lefekvés előtt érdemes egy meleg fürdőt vagy zuhanyt venni, ez segíthet gyorsabban elaludni és általánosan javíthatja az alvásminőséget. A meleg víz segít az izmok és a test ellazításában, ezáltal segítve a könnyebb elalvást.

Az esti fürdés még inkább segíthet ellazulni, ha megteremtjük hozzá a tökéletes környezetet. Engedj egy kád meleg vizet, gyújts egy kellemes illatú gyertyát és indítsd el a kedvenc relaxálós playlistedet, legyen az akár zenékkel vagy meditációs gyakorlatokkal tele. Esti rutinod során ideális társad lehet a levendula- és vaníliaillatú nyugtató Baba Jóéjtpuszi tusfürdő, hiszen elalvás előtt a frissítő, citrusos, mentás tusfürdők helyett érdemes inkább a nyugtató levendula illatot választani.